introducere
4 motive
scop & obiective
cuvintele cheie
scrierea anuntului
pagina de destinatie
monitorizare si evaluare
la final
 

Pagina de destinatie :
Landing page

Pagina in care prospectii sunt trimisi dupa ce au dat clic pe reclama ta se numeste "landing page". In functie de produsul sau serviciul pe care il promoveaza, o astfel de pagina indeamna vizitatorul sa actioneze:

  • sa se inscrie intr-un newsletter
  • sa cumpere
  • sa solicite o oferta gratuita

E bine de stiut!

Vizitatorul sta in medie 6-8 secunde pe o pagina
Partea stanga de sus este cea mai atractiva
Fotografiile atrag atentia
Cele mai puternice argumente trebuie sa fie in primul ecran
Prezenta cuvintelor cheie in titluri sporeste sansele ca pagina sa-si atinga scopul
Paginile lungi, bine argumentate functioneaza mai bine decat cele scurte
Formularul de comanda se aseaza la capatul paginii, nu in alta pagina sau in fereastra suplimentara

Functiile paginii web de primire a vizitatorilor:

  • Sa convinga vizitatorul sa ramana
  • Sa convinga vizitatorul sa testeze/cumpere produsul/serviciul oferit
  • Sa conduca vizitatorul la formularul de comanda
  • Sa-l faca sa trimita formularul de comanda
  • Sa convinga vizitatorul sa se inregistreze si sa-ti acorde astfel permisiunea de a-l contacta ulterior
  • Si, intr-un mod mai subtil, sa convinga vizitatorul sa-ti furnizeze informatii despre el care sa-ti fie de folos in imbunatatirea performantelor tale

Se pot crea mai multe variante de landing page si testa simultan pentru a vedea care dintre ele este mai eficienta si realizeaza mai multe vanzari sau isi atinge mai bine scopul.

Serviciul Adwords ofera gratuit si o unealta de urmarire a conversiunilor, prin care se poate sti efectiv cati dintre prospectii intrati prin anunturile din Google s-au transformat in clienti: https://adwords.google.com/select/convtracking

In plus, la final se calculeaza si un cost pe conversie care iti arata clar cat de rentabila este sau nu campania ta.

Functioneaza pe baza unui cod pe care il inserezi in pagina care trimite formularul de comanda.

7 strategii pentru crearea unei pagini care sa vinda

  1. Tine cont de timpul scurt de reactie
    Multi vizitatori parasesc pagina dupa cateva secunde. Nu apuca sa citeasca toata pledoaria ta de vanzare, nu vizualizeaza toata pagina pentru ca pur si simplu, nu sunt interesati. Actioneaza astfel sub impulsul primei impresii.

    Primul pas este sa devii constient de acest obicei cu care te confrunti. Unii spun ca doar 8 secunde, altii ca doar 5, ii sunt necesare vizitatorului pentru a decide daca ramane sau pleaca din pagina.

    De aceea cea mai importanta parte a paginii este titlul principal.
    Iar ceea ce conteaza in final este abilitatea ta de a convinge vizitatorii sa actioneze conform scopului pe care ti l-ai propus: sa se inscrie, sa cumpere etc.

  2. Titlul principal trebuie sa se armonizeze cu continutul reclamei
    Acest titlu este primul lucru pe care utilizatorul il vede dupa ce da clic pe reclama. Foloseste cuvinte similare cu cele din reclama in landing page; utilizatorul se va asigura in cateva secunde ca intr-adevar acesta este site-ul pe dorea sa-l viziteze. Este momentul in care el ia decizia de a ramane sau de a parasi pagina. Trebuie creata o conexiune intre reclama pe care a dat clic si titlul paginii in care a intrat.

  3. Foloseste elemente grafice
    Fotografiile personalizeaza si individualizeaza mai bine o pagina web. In primul rand, pune poza produsului pe care il promovezi. Poti utiliza apoi fotografia semnatarului paginii, capturi de ecran daca e vorba de produse IT, sau diverse alte ilustratii grafice pentru a sublinia continutul textului. Elementele grafice si utilizarea petelor de culoare (casete colorate) pot face o pagina sa para mai scurta decat este. Nu uita! Vizitatorul uraste sa citeasca texte lungi!

  4. Linkul cu indemnul la actiune
    Nu folosi un buton cu "clic aici pentru comanda". Multi vizitatori sunt obisnuiti sa citeasca linkurile imediat dupa titluri. De aceea, ca si titlul, este bine ca linkul sa fie cat mai explicit si convingator.

    De exemplu:
    "Descarca gratuit un ghid de 24 de pagini despre cum sa eviti 10 greseli frecvente de marketing"

  5. Foloseste un formular scurt
    Pastreaza formularul de inregistrare/comanda cat mai scurt posibil. Se stie ca utilizatorii urasc sa completeze formulare lungi si greoaie. Daca e vorba de inregistrare la newsletter, cere doar adresa de email.

  6. Fara linkuri
    Pe cat posibil nu include elemente de navigare in landing page. Nu face trimitere la alte sectiuni din site sau la alte produse pe care le ai. Scopul este sa tii utilizatorul pe aceasta pagina pana il convingi sa actioneze conform scopului pe care ti l-ai propus.

  7. Intreaba prospectii ce doresc
    Nu incerca doar sa-i convingi sa cumpere un produs ci da-le ocazia sa motiveze de ce sunt interesati de acel tip de produs. Se pot folosi checkboxuri cu optiuni, pentru a fi usor de utilizat. Foloseste informatiile pe care le afli in acest fel pentru a optimiza pagina web si a te asigura ca vii in intampinarea dorintelor prospectilor.

Nu uita! Pagina de destinatie intr-o campanie publicitara este foarte importanta. Aici vizitatorul este determinat sa actioneze sau nu.

Google te ajuta numai sa obtii publicul foarte bine tintit, filtrat, predictibil, in fiecare zi, asa incat tu sa poti experimenta, testa, pentru a-ti perfectiona continuu procesul de vanzare.

Functiile unui titlu

  • Sa atraga atentia
  • Sa fie ca un ghid pentru cititor
  • Sa pregateasca cititorul pentru continutul care urmeaza
  • Sa faciliteze intelegerea mesajului general
  • Sa scoata in evidenta ce e mai important

Cum sa faci un titlu atragator ?

Urmatoarele 4 tipuri de informatii pot functiona ca niste cirlige:

  1. Beneficiul. De cele mai multe ori, cum sa faci bani sau cum sa economisesti bani este cel mai tentant argument. Daca poti oferi o astfel de informatie, nu ezita sa spui asta in titlu!
  2. Ocupatia. Cine ofera informatia sau pentru cine este oferita ? Pentru ce categorie profesionala ? Este un expert intr-un domeniu de interes care impartaseste secrete, trucuri sau da solutii iesite din comun la probleme de actualitate ?
  3. Repere geografice. Informatiile se leaga de un anumit spatiu geografic ? Se refera in vreun fel la o locatie geografica ?
  4. Numere. Numerele fac un titlu mai credibil si concret.

Iata un astfel de exercitiu:

Beneficiu: impozite mai mici
Ocupatia: Expert financiar
Reper geografic: Uniunea Europeana
Numere: 2007, 9, 20

9 experti financiari te invata cum sa-ti reduci impozitele cu 20% si sa faci fata Integrarii in Uniunea Europeana in 2007 !

FISA DE LUCRU

Nu pierde din vedere obiectivele stabilite.
A. Cum vrei sa actioneze vizitatorul dupa ce da clic ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Ce informatii sunt necesare pentru a convinge vizitatorul sa actioneze conform dorintei tale ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

C. Care e calea cea mai sigura de a face vizitatorul sa actioneze ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Organizeaza pagina de destinatie astfel incat sa se potriveasca cu anuntul.
A. Ce cauta vizitatorul cand da clic pe anunt ? Utilizeaza lista de cuvinte cheie ca punct de plecare pentru cuvintele si frazele pe care le vei folosi.

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Ce solutii propui pentru necesitatile pe care le au ? Grupeaza solutiile sub titluri care contin cuvinte cheie.

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

C. Cat de usor vizualizeaza vizitatorul pe pagina informatiile pe care le cauta ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Citeste in continuare:
monitorizare & evaluare

estudio.ro