introducere
4 motive
scop & obiective
cuvintele cheie
scrierea anuntului
pagina de destinatie
monitorizare si evaluare
la final
 

Ce este Google Adwords ?

Este un program de publicitate online prin care poti afisa anunturile tale pe site-ul Google, la cautarea dupa cuvinte cheie, sub sigla "Linkuri sponsorizate". Intregul proces este complet automatizat, astfel incat o campanie publicitara se poate seta si poate rula in cateva minute. Programul contine si toate uneltele necesare pentru monitorizarea in timp real a campaniei.

NOTIUNI DE BAZA
  • Contul tau este impartit in mai multe campanii publicitare separate
  • Campaniile sunt impartite in grupuri publicitare
  • Grupurile publicitare sunt alocate unei liste de cuvinte cheie
  • Cand un utilizator cauta un cuvant din lista ta, este afisat un anunt, de obicei cel care intruneste cel mai mare numar de clicuri
  • Poti utiliza mai multe anunturi in cadrul unui grup
  • Lista de cuvinte cheie este comuna tuturor anunturilor dintr-un grup

Ce conteaza cel mai mult in Google este relevanta.
Gandeste-te la asta ca la un "mesaj care sa se potriveasca cat mai bine cu cererea din piata"

Pentru a intelege acest fenomen, ar trebui sa ne reamintim istoria lui Google.

putina istorie

A inceput in 1998, perioada in care erau deja cateva motoare de cautare foarte utilizate, ca Yahoo si Altavista. La vremea respectiva nimeni nu se gandea ca Google va acapara piata cautarilor dar, in 5 ani, exact asta s-a intamplat.

Deci, ce a fost atat de remarcabil si deosebit in ce au facut initiatorii Google (un rus si un american)? Misiunea pe care si-au propus-o a fost sa construiasca un motor de cautare care sa serveasca oamenilor exact ce cauta, intr-o cat mai mare masura posibila. Au dezvoltat o formula matematica de-a dreptul uimitoare pentru a identifica cine viziteaza un site si de ce, si au utilizat informatiile colectate pentru a mari relevanta raspunsurilor la cautari.

Cand au lansat serviciul de publicitate "Pay per Click" au fost ingrijorati ca linkurile sponsorizate vor pierde din relevanta. Au rafinat sistemul de servire a anunturilor platite in asa fel incat cele care obtin mai multe clicuri sa fie considerate mai relevante si sa obtina o pozitie mai buna.

Sponsorul de publicitate este de asemenea foarte bine motivat:

    cu cat anuntul lui obtine mai multe clicuri, deci este considerat mai relevant, cu atat plateste mai putin pe clic.

Este un sistem incredibil de eficient, in care toata lumea este multumita: utilizatorul gaseste ca si pana acum exact ce cauta, iar clientul cumpara publicitate la pret mic daca asigura calitate si raspunde cererii din piata.

Ca sa poti scrie un anunt bun in Google, iata un truc simplu.

    Imagineaza-ti ca esti client.
    Nu mai esti furnizorul care are solutia, ci esti clientul care vrei sa scapi de o problema stupida.
    Stai in fata calculatorului, deschizi Google si cauti rezolvarea.
    Ce cuvinte vei folosi in campul de cautare ?
    Gandeste-te apoi, ce speri sa gasesti dupa ce dai clic?

Citeste in continuare:
4 motive pentru o campanie de promovare in Google Adwords

estudio.ro