introducere
4 motive
scop & obiective
cuvintele cheie
scrierea anuntului
pagina de destinatie
monitorizare si evaluare
la final
 

Scrierea anuntului

Cum sa scrii anuntul asa incat sa atraga cat mai multe clicuri ?

Este esential sa faci acea impartire a listei lungi de cuvinte cheie in liste mai scurte. Este mult mai simplu sa scrii anunturi pentru o lista mica de cuvinte cheie decat pentru una generala. Anuntul realizat astfel va tinti mai usor un anumit segment de public.

Pentru fiecare grup tematic de cuvinte cheie, realizeaza cate 3-5 anunturi pe care le vei testa pe rand. Anunturile tale trebuie sa contina cuvintele cheie din fiecare grup tematic.

Tine minte 2 lucruri importante!
  • anuntul trebuie sa persuadeze utilizatorul ca daca da clic va ajunge intr-o pagina in care va gasi raspunsul la ceea ce cauta
  • pagina in care ajunge dupa ce a dat clic trebuie sa-i ofere ce i s-a promis in anunt, altfel vei irosi un clic

Pentru a scrie un anunt bun trebuie sa cunosti foarte bine atat produsul pe care vrei sa-l vinzi cat si necesitatile publicului tinta. Trebuie sa fii un foarte bun agent de vanzari, incat sa convingi interlocutorul sa ia ce-i oferi in doar cateva cuvinte. Anunturile sunt limitate la un titlu si 2 linii de descriere.

In concluzie, campania are la baza:
  • o lista lunga de cuvinte cheie, impartita in mai multe liste scurte de cuvinte cheie focalizate pe un segment de public tinta
  • un anunt fundamentat pe lista scurta de cuvinte cheie
  • un mesaj puternic de vanzare

Continutul anuntului

Sa luam componentele anuntului pe rand:

Titlul = 25 de caractere
Trebuie sa atraga atentia publicului tinta. Foloseste cele mai populare cuvinte cheie sau sintagme din grupul tematic.

Linia 1 = Beneficiu = 35 de caractere
Foloseste un argument de vanzare puternic: poate fi unul de factura emotionala sau unul de factura rationala. Bine ar fi sa existe ambele dar, de multe ori, cele emotionale sunt mai eficiente, poate din cauza ca cele rationale pot fi contracarate de alte argumente rationale. Ce beneficiu important oferi ? Spre exemplu, sfaturile unui expert sunt intotdeauna bine-venite, asa ca e util sa oferi un beneficiu informational.

Linia 2 = Articol + indemn la actiune = 35 de caractere
Pune aici cel mai important articol pe care-l oferi si indemnul la actiune. In cazul in care e vorba de beneficiul informational amintit mai sus, poti folosi: "Descarca acum 24 pag. gratuite" (cumpara, comanda, descarca, inscrie-te)

URL-ul afisat - 35 de caractere
Se poate folosi uneori pentru a sublinia, ca o concluzie, continutul anuntului. Poate fi un cuvint cheie folosit ca subdirector.

URL-ul de destinatie - 135 de caractere
Nu trimite vizitatorul la home page-ul din site. Trimite-l intr-o pagina (landing page) care sa se armonizeze perfect cu continutul anuntului.

Exemple pentru grupul tematic "fiscalitate"
Totul despre fiscalitate 2007
Interpretari, exemplificari, modele
+ 45 ore consultanta. Inscrie-te!
www.seminarii.ro/?CodulFiscal
Codul Fiscal in dezbatere
Modificari & Norme aplicare
26 ateliere de lucru. Alege!
www.seminarii.ro/?ExpertFinanciar

Exemple pentru grupul tematic "contabilitate"
Inregistrari contabile perfecte
Fara frica de Garda Financiara
Invata Acum de la experti!
www.seminarii.ro/?ForumContabili
Legea Contabilitatii 2007
Noutati, Standarde internationale
Instruire & dezbatere. Rezerva Loc!
www.seminarii.ro/?ConsilierContabil

Anunturile pot filtra targetul prin cateva metode simple:

  • Afisarea pretului
  • Restrictii (ex. numai pentru contabili)
  • Limbaj de specialitate

Procentul de clic poate creste prin:

  • Specificarea anului/datei
  • Utilizarea termenului "Gratuit"

Pentru fiecare grup de cuvinte cheie ruleaza in acelasi timp cate 2 anunturi. Lasa-le pana ce intrunesc 30-50 clicuri, pentru a stabili care are cel mai bun procent de click-through. Afiseaza apoi numai anuntul cel mai eficient pentru fiecare grup.

Greseli comune identificate de echipa Google:

  1. Utilizarea de superlative (cel mai bun, cel mai mare)
  2. Semne de punctuatie in exces (!!, "",??). Google nu permite semnul ! in titlu.
  3. Utilizarea termenului "online".
  4. Utilizarea abuziva a majusculelor la inceputul cuvintelor. Google nu permite scrierea unui cuvant intreg cu majuscule.
  5. Repetitii de cuvinte sau sintagme.
  6. Utilizarea de pop-up si pop-under pe pagina de destinatie.
  7. Utilizarea home page-ului ca pagina de destinatie, in care utilizatorul trebuie sa dea mai multe clicuri pentru a ajunge la produsul promovat.

FISA DE LUCRU

Enunta clar beneficiile.
A. Ce are deosebit, unic produsul, serviciul pe care il oferi ? Este credibil ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Care sunt principalele beneficii oferite de produsul, serviciul tau ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

C. Care sunt caracteristicile, beneficiile cele mai relevante pentru clientii tai ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Include cuvinte cheie in anunt.
A. Care sunt grupurile care au aceeasi tema ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Exista greseli comune de ortografie pe care vrei sa le utilizezi ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

C. Ce titluri generice vei folosi ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Enunta clar chemarea la actiune.
A. Ce vrei sa faca utilizatorul cand ajunge in site-ul tau ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Asigura-te ca pot actiona direct, fara sa fie necesar un pas intermediar.

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Testeaza mai multe anunturi.
A. Ce variante ai pentru a enunta beneficiul ? Experimenteaza plasand diferite beneficii in anunt.

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

B. Ce varinate ai pentru a enunta chemarea la actiune ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

C. Daca ai cuvinte cheie prea lungi, cu ce ai putea sa le inlocuiesti ?

-----------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------

Un exemplu de cat de putin este necesar sa schimbi uneori:
Popular Ethernet Terms
3 Page Guide - Free PDF Download
Complex Words - Simple Definitions
www.bb-elec.com
2 Clicks - CTR 0.1%
Popular Ethernet Terms
Complex Words - Simple Definitions
3 Page Guide - Free PDF Download
www.bb-elec.com
39 Clicks - CTR 3.6%

Inversarea liniilor 1 cu 2 a generat o rata de click-through incomparabil mai mare.

In publicitate, alegerea cuvintelor este cheia spre succes. De multe ori poti imbunatati rata de clic cu 50%, schimband un singur cuvant. Nu e neobisnuit, e mai degraba destul de normal. Un singur cuvant poate crea o mare diferenta.

Citeste in continuare:
pagina de destinatie...

estudio.ro